środa, 2 czerwca 2010

Młoda kapustka do obiadu

Uwielbiam.
Zapach gotującej się kapusty kojarzy mi się z letnim przed południem w dzieciństwie. Moja mama i nieżyjąca już ukochana babcia zajadały się kapustą. A ja znalazłam u Edysi i jak tylko dorwałam na bazarze młodą kapustę zabrałam się do przyrządzenia jej.



A oto przepis:

Składniki:

- 1 główka młodej białek kapusty

- 2 cebulki dymki ze szczypiorkiem

- 2 łyżki masła lub margaryny

- 2 szklanki bulionu warzywnego

- pół pęczka koperku

- sól i cukier

Z kapusty zdjąć zwiędnięte i uszkodzone liście, resztę drobno poszatkować. Zalać zimną wodą, zagotować i odcedzić.

Cebule ze szczypiorkiem pokroić w kostkę, zeszklić na maśle, połączyć z kapustą, wlać bulion, przykryć i dusić około 30 minut. Pod koniec duszenia zdjąć przykrywkę, doprawić do smaku solą i cukrem, wsypać posiekany szczypiorek i dusić jeszcze ok. 10 minut.

Najlepiej smakuje gorąca, ale można jeść ją też na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
free counters