środa, 21 kwietnia 2010

Czerwona kapusta duszona II

Przepis znalazłam u edysi, której blog szczególnie przypadł mi do gustu ze względu na proste i fajne, domowe przepisy.
Kapusta według jej przepisu okazała się najlepszą wersją duszonej kapusty jaką do tej pory jadłam, więc szczególnie polecam i pozwalam sobie za edysią przepis zacytować.



Składniki:
- główka czerwonej kapusty (ok. 1,5 kg)
- 1-2 cebule
- 1 szklanka soku z jabłek
- 2 łyżki maggi
- 1 łyżka octu winnego lub soku z cytryny
- 3 łyżki oleju lub 2 łyżki smalcu
- pieprz i sól

Kapustę poszatkować, cebulę posiekać.
Cebulę zeszklić na tłuszczu, dodać kapustę, wlać sok z jabłek, maggi, lekko posolić i dusić na małym ogniu pod przykryciem 30-40 minut do miękkości.
Przed końcem duszenia kapustę doprawić octem lub sokiem z cytryny, pieprzem i solą.



Moja uwaga jest tylko taka, że ja ten sok z cytryny dalam już w trakcie duszenia, bo kapusta zaczęła się za bardzo odbarwiać, a dodatek czegoś kwaśnego temu zapobiegł.

1 komentarz:

  1. No to jaja! ja tu szukam przepisu i na Madzię trafiam. Pozdrawiam serdecznie
    Michał Jeziorny

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
free counters