sobota, 20 marca 2010

Hoagie Rolls


No i kolejne bułki, i znowu od Izy, no i znowu byłam leniwa i zrobiłam ciasto w automacie (coraz bardziej lubię ten automat). Wyszły super, ponieważ były zwykłe. Idealne, żeby zamiast lecieć do sklepu po swieże bułki po prostu je "zszamać" z masłem i wędliną na sniadanie. Nie wydumane i nie przekombinowane. Po prostu fajne bułki.
Polecam.

Składniki:
1 szklanka + 2 łyżki ciepłej wody
1.5 łyżeczki soli
1 łyżka cukru
2.5 łyżki oliwy z oliwek
450g mąki chlebowej (ja dałam zwykłą pszenną typ 650)
2.5 łyżeczki suszonych drożdży

Drożdże rozpucić w 2 łyzkach ciepłej, ale nie gorącej wody. Dodać do reszty składników (ja wsadziłam wszystko do automatu w odpowiedniej kolejnoci i nastawiłam na program ciasto (wyrabianie + wyrastanie). Jeżeli zagniatamy ręcznie, ciasto ma być gladkie i elasyczne, jeżeli się klei do ręki, należy podsypać trochę mąką. Nastepnie, należy ciasto pozostawić do wyronięcia podzielone na 6 równych kulek, przykrytych naoliwioną folią na 20 - 30 minut (ja ten etap pominęłam, ponieważ wyciągnęłam z automatu dużą wyroniętą kulę). Po tym czasie każdą kulkę dość cienko rozwałkować i zwinąć jak roladę.
Położyć na blasze w dość dużych odstępach, ponieważ bardzo duże rosną. Przykryć i zostawić na 45-90 minut. Ostrym nożem zrobić wzdłuż każdej nacięcie i lekko spryskać wodą (ja zapomniałam).
Piec 15-20 minut w 220'C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
free counters