niedziela, 7 lutego 2010

Babka jogurtowa

Przepis ten pochodzi z opakowania po blaszce na babkę. Fajny jest. I bardzo prosty.

Składniki:
4 duże jajka
450 g mąki pszennej
350 g cukru
300 ml gęstego jogurtu (ja dałam jogurt typu greckiego)
200 ml oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
10 kropli aromatu waniliowego
100 g rodzynek
50 g kandyzowanej skórki pomarańczowej albo innych kandyzowanych owoców (ja zamiast rodzynek i skórki cytrynowej dodałam 150g truskawek suszonych z Lidla)

Jaja z cukrem ubijać mikserem na najwyższych obrotach przez 10 minut (czas ubijania jest bardzo ważny). Zmniejszyć obroty miksera, dodać jogurt, następnie olej, a na końcu mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i aromat. Ciasto połączyć z bakaliami i przełożyć do wcześniej wysmarowanej tłuszczem i wysypanej mąką krupczatką dużej formy do babek z kominkiem do 3/4 wysokości ponieważ babka powiększy swoją objętość w czasie pieczenia.
Piec około 45 min ut w temperaturze 180 stopni (ja pod koniec pieczenia zwiększyłam temperaturę do 200 stopni na 10 minut).
Gotową babkę polać polewą czekoladową albo pełno mleczną i posypać wiórkami kokosowymi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
free counters